Lao at last! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Veen - WaarBenJij.nu Lao at last! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Veen - WaarBenJij.nu

Lao at last!

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 September 2013 | Laos, Vangviang

De laatste anderhalve week in Laos gezeten en niet heel veel gedaan eigenlijk. Eerst moesten we met de bus van Hanoi naar Luang Prabang, duurde 30 uur maar eigenlijk viel het niet eens zo heel erg tegen.

In Luang Prabang naar de mooiste watervallen gegaan waar ik ooit ben geweest, je kon zelfs helemaal naar boven klimmen via de zijkant van de waterval zodat je bovenop de waterval stond en helemaal naar beneden kon kijken. Laos is sowieso een chill land omdat de mensen veel rustiger zijn en je minder dingen proberen te verkopen, 80% van het land is ook nog onbewerkt waardoor de busreizen heel mooi waren! Ook op de nachtmarkt van Luang Prabang kun je gewoon rondlopen en dingen aanraken zonder dat er 4 mensen naar je toe kwamen en de prijs al wilden onderhandelen. Veel relaxtere mensen dan in Vietnam dus.

Na Luang Prabang met de bus naar Vang Vieng gegaan, een plaatsje dat eigenlijk alleen bezocht wordt door backpackers. Je kon daar tuben, dus de rivier afgaan met een band en onderweg word je binnengehaald in barretjes. Het is hier nu laagseizoen dus er waren niet heel veel mensen maar dat maakte het juist wel leuk omdat we daardoor bijna iedereen ook leerde kennen. We hebben ook een week in Vang Vieng gezeten omdat alles daar zo chill en zo rustig is. Zelfs twee keer gaan tuben met een groep hele mooie Engelse gasten. Ook nog naar een cave en een blue lagoon geweest een paar kilometer uit het dorpje. Ook weer de mooiste grot waar ik ooit in ben geweest, alles in Laos is gewoon nog natuurlijk en niets wordt aangelegd om er veel te veel winst op te maken. Het chille aan Vang Vieng was ook dat het eigenlijk maar 4 straten had, waardoor je alles heel makkelijk kon lopen en onder het lopen ook iedereen weer tegenkwam van de avond ervoor. De laatste dag regende het helaas waardoor we niet meer konden kayakken maar heel erg was het ook niet eigenlijk.

In Laos niet heel veel anders gedaan dan drinken en de dag erna beetje films kijken en boekje lezen, helemaal prima zo'n laatste week in Azië dus! Ook nog veel te dronken met een nachtrein vanaf Vientiane naar Bangkok gegaan en je hebt zo'n bar daar in de trein waar we hebben gedronken met de meest aparte figuren die je in Azië tegen zal komen! Toen de bar dicht was ook nog wodka gedronken met de security guard van ons treinstel en toen heerlijk geslapen!

Nog 2 dagen in Bangkok, waarvan 1 avond naar een pingpongshow. Moest natuurlijk een keer gebeuren aangezien ik in totaal de laatste 7 maanden 2 weken in Bangkok ben geweest.

Wel ook veel zin om weer naar huis te gaan inmiddels, maar komt vooral omdat de vlucht nu zo dichtbij komt. Ben ook over precies 2 dagen alweer in Nederland!

Tot snel dus, xxx

• 07 September 2013 - 16:48

Ed En. Gerry:

Bas een hele goede terug vlucht, we zullen zeker nog wel de mooie verhalen horen.
    Groetjes van Ed en Gerry uit Groenlo

• 07 September 2013 - 16:49

Ed En. Gerry:

Groetjes van Ed en Gerry uit Groenlo

• 07 September 2013 - 18:11

Rita:

Hoi Bas, al weer bijna naar huis. Wat was je lang weg!!
    Mooie avonturen en heel veel gezien lezen we. Wat is "tuben"......we hebben geen idee?

Goede vlucht terug naar NL.

Groeten van Gradie en Rita xx

• 08 September 2013 - 07:43

Bas:

Dankjewel!

Een tube is een soort opblaasband waar je op gaat liggen en je gaat dan met de stroom van de rivier mee. Onderweg staan er wat mensen en die gooien dan een touw uit en halen je binnen naar een bar. Eigenlijk gewoon hele dag drinken aan de rivier bij verschillende barretjes!