De afgelopen week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Veen - WaarBenJij.nu De afgelopen week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Veen - WaarBenJij.nu

De afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Bas

17 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Ik ben alweer over de helft van de tijd dat ik in Thailand ben, zondag vlieg ik al door naar Seoul!
Op 10 februari zijn we met een busje naar het eiland Koh Lanta gegaan, vlakbij Krabi. Toen we op zoek gingen naar een hostel kwamen we er al snel achter dat er veel oudere stelletjes waren en ook veel beach resorts. Toch een goedkope kamer gevonden vlak bij het strand. De kamer bestond eigenlijk alleen uit een bed en een stoel, maar het was prima te doen omdat er airco in zat en een ontbijt. Het ontbijt verwachtten we niet veel van, gezien de staat van de kamer, wc's en douches. Toch was dit veruit het meest chille ontbijt wat ik tot nu toe had gehad. Na het ontbijt zijn we met een tuktuk wat zuidelijker gegaan op het eiland en daar een bungalow gehuurd voor 2 dagen. Klinkt allemaal luxe, maar er was geen airco, een klamboe met gaten en de wc moest je doorspoelen met een emmer water. Toen hebben we 2 scooters gehuurd en zijn we langs de kust van Koh Lanta naar het zuiden gereden. Onderweg nog even gestopt om een wandeling te maken naar een kleine waterval, niet spectaculair, wel lekker verfrissend. Daarna teruggereden om nog even aan het strand te liggen. Trouwens, voordat je het in de gaten hebt rijd je met de scooters hier makkelijk 80 km/u. Die avond wilden we even kijken wat er te doen was in de straat waar wat barretjes waren, dus met de scooter toch maar daar heen gereden. Toevallig net de opening van een club die avond. Omdat je het gevoel krijgt dat niemand zich hier houdt aan verkeersregels drink je onbewust toch te veel wanneer je met de scooter bent. Daarna nog even bij onze bungalows aan het strand gezeten met een biertje en gezellig muziekje.

De volgende dag waren we allebei erg moe en redelijk brak, behalve scooter rijden en aan het strand liggen ook niet veel gedaan. We hadden het eiland wel gezien en wilden door naar Koh Phi Phi, maar vanwege de enorme drukte daar tijdens het Chinese New Year toch besloten om dat over te slaan en door te gaan naar Phuket. Oja, de avond voordat we naar Phuket gingen nog gegeten langs de weg bij een goedkoop tentje. Ik was benieuwd hoe heet nou daadwerkelijk spicy red curry was. Ik hou totaal niet van pittig eten, maar eigenwijs als ik ben natuurlijk gewoon besteld. Na de eerste paar happen had ik al het gevoel dat m'n tanden elk moment uit m'n mond konden vallen, zo scherp. Maar schijnt in Korea vaker zo te zijn dus zal er toch aan moeten wennen. Volgende dag in Phuket hadden ze overigens een menukaart in het Thais, dus heb ik maar een plaatje aangewezen wat er lekker uitzag, je raadt het nooit, maar was weer net zo pittig hoor!
In Phuket kwamen we 2 Nederlanders tegen in het hostel die vertelden dat ze gingen wakeboarden. Dat leek ons ook wel wat dus hebben we snel weer een scooter gehuurd en zijn we die avond meegegaan. Toen we daar aankwamen was de oefenbaan bezet, dus moesten we gelijk op de grote baan, daarom toch maar voor waterskiën gekozen, hehe. De eerste paar keer gevallen maar daarna ging het toch wel snel lekker. Alleen van donderdag tot en met vandaag zo'n enorme pijn gehad in spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had. Die avond in het hostel gedronken met diezelfde Nederlanders en nog 2 Duitsers, echt leuke avond gehad.

De volgende dag naar Patong gegaan, andere kant van Phuket. Daar een hostel geboekt wat echt te erg was, zelfs voor Thailand. Het was een 10-bed 'dorm'. Maar eigenlijk sliepen we op de gang met alleen een gordijntje er tussen, ook was er geen airco, de veren staken uit de matrassen en stikte het van de muggen. Volgende ochtend dus nog steeds veel spierpijn en bijna niet geslapen, bevordert niet echt de stemming verder. Die avond nog wel even wezen kijken op bangla street, de 'strip' van Patong. Echt een enorm nightlife daar met superveel toeristen, daardoor was gelijk alles ook duurder. Maar door onze zware nacht die we hadden gehad niet al te laat terug gegaan naar ons nieuwe betere hostel.

In Patong hebben we trouwens ook weer een scooter gehuurd, voor 5 euro per dag kun je het haast niet laten. Voordat je zelf rijdt denk je steeds wat een chaos die wegen, maar na een paar dagen zelf gereden te hebben doe je er net zo hard aan mee en haal je iedereen links en rechts in en toeter je wanneer je er langs wilt en ga je bij alle stoplichten asociaal vooraan staan! Het is zo enorm toeristisch in Patong dat we besloten om met de scooter naar het zuiden te rijden en een wat rustiger strand op te zoeken! Die avond was er een Thaibox evenement in Patong, met in totaal 9 wedstrijden. De eerste wedstrijd was tussen 2 kindjes van tussen de 8 en 12 jaar voor mijn gevoel, best zielig vonden wij dit nog. Maar na deze wedstrijd echt een paar mooie gevechten gezien en voor je het weet ga je helemaal op in de wedstrijd en sta je mee te schreeuwen! Dit was echt heel erg vet en bizar om te zien hoe veel en hoe hard mensen kunnen slaan, trappen en incasseren! Die avond zijn we toch nog even uit geweest, naar Den Glade Viking. Kende ik toevallig uit Sunnybeach, hier was het wat kleiner maar wel mooi. Alleen omdat het zo toeristisch is, is het ook gelijk heel duur en zijn we niet eens tot heel laat gebleven!

De volgende dag moesten we nog een bus regelen naar Bangkok, omdat we nog naar Chang Mai willen voordat ik naar Seoul ga. Dus dat hebben we geregeld, onze was hebben we ook laten doen alleen deze was nog nat toen we het terug kregen waardoor het viezer rook dan voordat we het lieten wassen. In de nachtbus naar Bangkok weer niet veel kunnen slapen, maar scheelt je wel een overnachting. Nu net een trein maar Chang Mai geboekt, wel wat duurder maar tenminste wel een bed dit keer. Vanmiddag nog een dagje in Bangkok en vanavond dus door naar het noorden, Chang Mai, voor m'n laatste weekje in Thailand!

Joehooee

• 17 Februari 2013 - 14:31

Nel V. Oostrum:

Hallo Bas,Je kent me niet,ben een oud collega van je moeder. De reisverslagen naar Oeganda heb ik ook met veel plezier gevolgt .Leuk om te lezen wat jullie meemaken en beleven in een hele andere wereld.
    Wens je veel succes

Nel v. Oostrum

• 17 Februari 2013 - 18:58

Anita Pierik:

Dag Bassie en Liesje

Wat fijn om eindelijk weer eens iets te lezen! Ook nog cultuur gesnoven? of alleen maar strand en biertjes?
    Je ziet toch vast veel onderweg met de scooter? daar lees ik weinig over.
    In Chang Mai zijn wij ook geweest, prachtig vonden wij het daar. Een jungle tocht gedaan. Heel bijzonder destijds.
    Jullie laatste weekje samen. wat vliegt de tijd. Wij hebben vandaag een ticket naar Seoul geboekt 30 juni vertrekken we. Lisa en Gijs nog geen ticket geboekt. We wachten op "scherpere" aanbiedingen.
    Gisterenavond kort optreden met de band gehad. Verliep niet helemaal naar wens, maar wel weer een super ervaring. Het was een benefiet optreden voor Alp Duzes voor goede doel (KWF)
    Aanstaande vrijdag heeft o.a. Gijs een disco avond geregeld in Dorpshuis. Ook wij zijn deze eerste keer van de partij. Ze hopen uiteraard dat het maandelijks een vervolg zal krijgen. Pappa zit bij de munten en ik bij de entree. We zijn benieuwd.
    Gijs vandaag meegedaan met eerste( ioefenwedstrijd) Scoorde nog via een mooie lob. Super!
    Vanmiddag nog feestje bij Bakker( kraamfeest) en daarna even naar de Herberg voor een afzakkertje.
    Schatjes een hele fijne week en sterkte met afscheid nemen van elkaar eind van de week!!
    Kusjes pappa en mamma!!XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 18 Februari 2013 - 04:56

Ria Hekkers:

Chang Mai, daar heb ik nog wel leuke herinneringen aan. Een Olifanten tocht een bezoek aan 1 v/d mountain tribes, vlottentocht. Het was een hele ervaring die ik niet had willen missen. Veel plezier in het noorden geniet er nog maar even lekker van.

Groeten
    uit New Zealand :)

• 23 Februari 2013 - 16:42

Bas:

Jezus Venemans, m'n tanden vallen bijna uit m'n mond na het lezen van dit verslag