Bijna naar Seoul - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Veen - WaarBenJij.nu Bijna naar Seoul - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Veen - WaarBenJij.nu

Bijna naar Seoul

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Het is hier 6 uur in de ochtend, net aangekomen in Bangkok met de bus vanuit Chiang Mai, moeten we wachten tot we in kunnen checken in ons hostel. Elke bus, trein, taxi is hier te laat maar wanneer we midden in de nacht aankomen is hij te vroeg.

Afgelopen week aangekomen in Chiang Mai met de trein, 6 uur vertraging schijnt normaal te zijn, en in Chiang Mai echt een supervette week gehad.

Elke avond heb je in Chiang Mai een night market, vanaf 7pm, daar zijn we meerdere keren over heen gelopen en ook bijna elke keer gegeten. Het eerste wat we in Chiang Mai hebben gedaan is een hill tribe bezocht buiten de stad. Daar wonen verschillende stammen die compleet zelfvoorzienend zijn. Geen elektriciteit, geld of stromend water en de meeste mensen van de stam hebben niet eens een paspoort en spreken hun eigen taal. Heel bijzonder om te zien. Er was een vrouw die 7 jaar geleden uit Birma was gekomen om hier te wonen. Toen we met haar aan het praten waren kwamen we erachter dat ze in die 7 jaar nog geen 1 keer buiten haar dorpje is gekomen en eigenlijk wel jaloers was op hoe wij eruit zagen. Zelf had ze van die hele zware ringen om haar nek, wat volgens haar ook heel erg pijn doet aan haar schouders en rug. Daarna zijn Lisa en ik doorgegaan naar Tiger Kingdom en zijn we daar met tijgers in een kooi geweest. Echt vet om te zien dat die tijgers zo rustig blijven wanneer je tegen hen aan gaat liggen. Volgens het park zelf zijn ze niet gedrogeerd maar toch blijf je twijfelen omdat je beeld van tijgers heel anders is. Wel vette foto's gemaakt daardoor trouwens.

De volgende dag hadden we een soort pakket geboekt. We begonnen de dag in een butterfly farm, een soort grote kooi met allemaal vlinders. Zelden zo iets saais gezien, net als de planten die je erna kon bekijken. Alle Aziaten natuurlijk overal 1000 foto's van maken, alsof ze nog nooit een vlinder hadden gezien. Achja, daarna wel doorgegaan naar het begin van een rivier om te gaan wildwaterraften. Jammer dat het water niet zo hoog staat als in het regenseizoen maar nog steeds heel erg vet om gedaan te hebben. Lisa en ik zaten in een bootje met 3 chinezen, waarvan er 1 oprecht 0 Engels sprak en een meisje niet snapte dat je soms moest peddelen. Na anderhalf uur in zo'n bootje begint je dat toch wel te irriteren, of eigenlijk te verbazen dat ze het niet snapte. Hierna werden we afgezet bij een olifantenkamp waar we een lunch buffet kregen met allemaal typisch Thais eten, wat we nog niet genoeg hadden gegeten de afgelopen dagen. Daarna mochten we op een Olifant rijden, wel met een begeleider natuurlijk. Echt heel erg vet, wel raar dat je zo hoog boven de grond zit. Op een gegeven moment mochten we de olifant wat lekkers geven en dan houdt die olifant opeens die slurf een meter van je gezicht af wachtend tot jij er wat lekkers in doet. Het laatste stuk mochten Lisa en ik zelf op het hoofd van de olifant zitten, nog vetter was dat! Hierna gingen we bamboe 'raften' naar een waterval toe. Nja het raften ging in zo'n laag tempo dat het zwemmend was bij te houden, wel mooi door die kleine riviertjes te gaan. Op het einde hebben we nog ff chill een frisse duik genomen bij de waterval. Die avond had Lisa nog contact gehad met Eddy, om wat te drinken in de stad. We zijn toen naar een rooftop bar geweest midden in Chiang Mai, echt hele chille sfeer. We waren trouwens ook nog met een Deense en een vrouw uit Brazilie, alleen het Deense meisje had peanut allergie dus die moest snel naar huis toen ze er achter kwam dat er pinda's door haar eten zaten. Niet heeel laat naar huis gegaan want de volgende dag hadden we nog een Thaise cooking course.

Na een paar uur slaap werden we vroeg opgehaald voor de kookcursus. Echt ideaal was dat op deze vermoeide en brakke dag. De kookcursus werd gegeven door het leukste Thaise stelletje wat we tot nu toe hebben gezien hier. Echt constant vrolijk, aan het praten en ons aan het helpen. Je kon kiezen uit verschillende gerechten en uiteindelijk heb ik, masterchef dat ik ben, klaargespeeld: yellow curry, kokosnootsoep, chicken met cashew nuts, spring rolls en pumpkin custard. Echt heel lekker allemaal! Die avond werden we opgehaald door de taxi die ons naar de bus bracht, na een nacht met weinig slaap zit ik nu dus in de Mc Donalds met een Mc Chicken menu op tafel. Vanavond nog een early-birthday vieren van Leanne uit Ierland, een meisje waarmee Lisa ook naar full-moon party gaat.

Morgennacht dan door naar Seoul, echt mega veel zin in ook en ben echt benieuwd hoe dat gaat worden en al helemaal benieuwd wie mijn roommate wordt!

• 22 Februari 2013 - 06:42

Anita Pierik:

Even snel en kort want moet naa het werk.
    Prachtige verhale. geniet nog een paar dagen samen.